Direct naar de content

Per 1 april 2024 van arbeidsmakelaar naar accountmanager

Arbeidsmakelaar wordt Accountmanager

Nederland is onderverdeeld in 35 Arbeidsmarktregio’s waarin gemeenten en UWV gecoördineerd hun diensten aanbieden, via lokale en regionale Werkgeversservicepunten  aan werkgevers en werkzoekenden.

Wij vallen onder de arbeidsmarktregio Rijnmond. Binnen deze arbeidsmarktregio werken de gemeenten verdeeld over zes clusters met elkaar samen. Zo ook vanuit werkgeversdienstverlening (WSP). Vanuit ons Werkgevers Servicepunt  IJsselgemeenten op het Werkplein, verzorgen onze arbeidsmakelaars o.a. de werkgeversdienstverlening. Hierbij geven zij informatie en advies aan werkgevers over de invulling van hun personeelsbehoefte en sociaal ondernemerschap en gaan zij samenwerkingsverbanden aan. Het doel is om ontwikkelplekken en arbeidsplaatsen te realiseren voor onze klanten uit de verschillende doelgroepen die bijdragen aan een ontwikkelstap naar de arbeidsmarkt en uiteindelijk duurzame uitstroom. Per 01-01-2024 heten zij echter geen arbeidsmakelaars meer, maar Accountmanagers. De reden voor deze naamwisseling is dat we in de regio Rijnmond graag één uitstraling willen hebben in uitingen vanuit het Werkgeversservicepunt (WSP) en omdat deze functienaam meer inhoud geeft aan wat zij dagelijks doen.

Naast de lokale en regionale Werkgeversservicepunten heeft het kabinet een kamerbrief van oktober 2022, de ambitie beschreven om de arbeidsmarkt-infrastructuur verder uit te breiden binnen Nederland.

Hiervoor faciliteert het kabinet Werkcentra door heel Nederland. In onze arbeidsmarktregio is sinds 8 december 2023 het Werkcentrum Rijnmond geopend.

Binnen dit Werkcentrum wordt er samengewerkt door 20 partijen: UWV, gemeenten, werkgevers- en werknemersorganisaties, vakbonden, uitzendbranche, onderwijsinstellingen, opleidingsinstellingen, WerkgeversServicepunt Rijnmond en Leerwerkloket Rijnmond. Samen worden werknemers, werkzoekenden en werkgevers bediend en kunnen zij ook daar terecht met vragen over werk, inkomen, loopbaanontwikkeling, scholing en voorziengen.

Er zijn in Rotterdam twee locaties: De hoofdlocatie is gevestigd in de Centrale bibliotheek aan de blaak in Rotterdam Centrum. Daaraan is per 5 december toegevoegd een locatie in een winkelpand in winkelcentrum Zuidplein. Ook de IJsselgemeente werkt hieraan mee. Het Werkplein is een derde vestiging in ontwikkeling. Hier zijn wij al gestart met de aanwezigheid van het Leerwerk Loket Rijnmond wekelijks op dinsdag op de locatie, en hieraan voegen wij vanaf 30 januari de dienstverlening vanuit het UWV aan toe.

Heb je vragen over onze werkgeversdienstverlening, het Werkgeverservicepunt of het Werkcentrum? Neem vooral contact op met onze eigen Accountmanagers op het Werkplein via wsp@ijsselgemeenten.nl

Je kan het accountteam ook volgen op LinkedIn via: https://www.linkedin.com/company/wsp-ijsselgemeenten/